Senior Aktywator

autorka: Anna Maciąg-Pazik

PROBLEM

Seniorzy borykają się z kilkoma kluczowymi obszarami problemów:

  • brak  podstawowej wiedzy w zakresie zapewnienia sobie samym bezpieczeństwa,
  • brak umiejętności dbania o siebie, swoją przestrzeń życiową, tak aby była bezpieczna dla osoby starszej,
  • zachowania ryzykowne seniorów zagrażające zdrowiu i życiu (np. przechodzenie na czerwonym świetle),
  • poczucie zagubienia we współczesnym świecie realnym i wirtualnym,
  • niska motywacja do wprowadzania zmian w swoim życiu.

GŁÓWNY CEL

Celem innowacji jest wzrost bezpieczeństwa osób starszych, poprzez dostarczenie w przyjazny sposób wiedzy, jak samodzielnie seniorzy i seniorki mogą zadbać o swoje bezpieczeństwo. 


ODBIORCY INNOWACJI

osoby starsze bez względu na poziom ograniczeń percepcji i mobilności. Gra jest tak skonstruowana, że mogą z niej korzystać wszyscy seniorzy i seniorki.

UŻYTKOWNICY INNOWACJI

podmioty wspierające osoby starsze np. kluby seniora, dzienne domy seniora, NGO działające na rzecz seniorów czy parafie. Gra świetnie nadaje się także do indywidualnego korzystania przez osoby, którym zależy na bezpieczeństwie osób starszych i samych seniorów.  


NA CZYM POLEGA?

Głównym elementem innowacji jest gra „Bezpieczny Senior” składająca się ze 120. kart z opisanymi różnymi sytuacjami życiowymi, w których mogą się znaleźć seniorzy i seniorki, wraz z propozycjami, co należy zrobić, aby jak najlepiej poradzić sobie z danymi wyzwaniami.

Karty są w 6 kolorach – każdy kolor dotyczy innej kategorii bezpieczeństwa:

  • 20 kart koloru żółtego – karty dotyczące bezpieczeństwa w domu,
  • 20 kart koloru niebieskiego – karty dotyczące bezpieczeństwa finansowego,
  • 20 kart koloru zielonego – karty dotyczące bezpieczeństwa w przestrzeni miejskiej,
  • 20 kart koloru czerwonego – karty dotyczące bezpieczeństwa w relacjach z innymi ludźmi,
  • 20 kart koloru białego – karty dotyczące pierwszej pomocy i zdrowia,
  • 20 kart koloru szarego – karty dotyczące bezpiecznego korzystania z Internetu.

DO POBRANIA

KARTY